Religie?

Citiţi asta înainte şi apoi continuaţi citirea postului meu.

Am văzut ştirea asta când butonam telecomanda. Şi mi-a dat de gândit. Câte enoriaşe au fost ”împărtăşite” de pope până acuma şi n-au spus nimănui?!

Vara asta aveam o discuţie cu un prieten, când eram în Loreto. Ce fac parinţii, popele, căşugări toată ziua. Mănânci de pe bani lor, a enoriaşilor, stai şi te rogi în linişte. Mă gândeam cum ar fii să urmez şi eu calea sfântă. Să ma fac că mă rog toată ziua, şi să stau cu burta la soare. E clar, nu e uşor, ai voie să faci anumite lucruri, pe când altele nu. Nu toţi pot fii pope. Cei care nu pot să fie, dar tot urmează această ”carieră” ajung ca nenea, acuzat de viol.

Pardon, de vătămare corporală, există şi posibilitatea ca părintele să fie acuzat doar de vătămare corporală.

După cum am mai spus, în vacanţă am fost în Italia, şi am văzut şi Capela Sixtină. Uriaşă, incredibil de frumoasă, de ameţitor de frumoasă. Unde a intrat, pictat şi expus lucrări Michelangelo. Marele Michelangelo. Fotografiatul era permis acolo.

Pe când într-o biserică obscură, cu nişte ”desene” anemice, făcute de autori relativi anonimi, n-ai voie să fotografiezi, să filmezi, nimica… De ce?

4 Responses to Religie?

  1. fourtyseven spune:

    În primul rând, nu le poţi numi anemice doar fiindcă sunt făcute de anonimi. Tradiţia ortodoxă presupune ca iconografia să fie anonimă. Pentru că accentul nu se pune pe actul artistic, ci pe caracterul sacru al icoanei.
    Cât despre ceea ce a pictat Michelangelo, mie mi se pare mai mult artă religioasă decât iconografie. Una e să fotografiezi artă, alta e să fotografiezi ceva sacru. În plus, un lăcaş de cult nu prea are rost să îl fotografiezi în interior, fiindcă e un loc în care te rogi şi îţi stabileşti o legătură cu Dumnezeu.

  2. lzdragos spune:

    Tot nu mai convins, pentru mine sunt kitsuri, si n-am voie sa le fotografiez, dar altceva mult mai frumos am voie…

  3. fourtyseven spune:

    Dacă tot sunt kitschuri, de ce le-ai mai fotografia?

  4. lzdragos spune:

    Păi nu le-am fotografiat, pentru că n-am voie. Poate pot scoate ceva frumos dintr-un kitch. Dacă eşti religios şi vezi ceva frumos într-o biserică ce faci? N-ai voie să fotografiezi.

Lasă un răspuns

